Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2016. január 18., hétfő 11:29 |
Bejöttek a csekkfejlesztések |
|
Budapest, 2016. január 18., hétfő (OTS) - A Magyar Posta tavaly bevezetett újításainak köszönhetően mérséklődött a csekkes befizetések csökkenésének tendenciája. |
2015-ben 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, 2190
milliárd forint értékben. Míg a korábbi időszakban éves szinten 4-5
százalékkal csökkent a csekkvolumen, addig 2015-ben, az új
fejlesztéseknek köszönhetően, 2 százalékra csökkent ez a tendencia.
Csekk QR-kód
A csekk megújítása és az elektronikus fizetési csatornák
terjesztése érdekében 2015 év elején a posta kötelezővé tette a
csekk QR-kód feltüntetését. A csekk QR-kód beolvasásával a Magyar
Posta Mobil Applikációján keresztül 2015-ben 370 ezer csekket
fizettek be az ügyfelek 3,5 milliárd forint értékben. A csekk
QR-kódos befizetések többsége munkaidőn kívül és munkaszüneti
napokon történt.
Csekkbefizető automata
2015 februárjában 20 darab csekkbefizető automatát helyezett üzembe
a posta, amelyen már biztosította a bankkártyás befizetés
lehetőségét is. Az automaták is népszerűek, tavaly összesen 280 ezer
csekket fizettek be csekkbefizető automatán keresztül az ügyfelek,
több mint 3 milliárd forint értékben.
Bankkártyás csekkbefizetés
A Magyar Posta 2015 nyarán lecserélte 5000 POS-terminálját (ez
csaknem a teljes postai hálózatot jelenti), ezzel párhuzamosan
megteremtette a bankkártyás csekkbefizetés lehetőségét. Így a
korábbi, költséges készpénzfelvételi tranzakció helyett a csekkeket
már kártyás vásárlási tranzakcióként fizethetik be az ügyfelek. Az
ügyfelek élnek a felkínált lehetőséggel, ugyanis egyre többen
egyenlítik ki így számláikat a postákon, 2015 év végéig 10,3 millió
darab csekket fizettek be így az ügyfelek, 97 milliárd forint
értékben.
Csekkoló
2015 év végén elindult a Csekkoló alkalmazás, amely a Posta
Hűségkártya használata mellett postán, a Magyar Posta csekkbefizető
automatáin vagy az iCsekk applikáción keresztül, a regisztrált
ügyfelek által befizetett csekkek adatait tartalmazza. Az
automatikusan feldolgozott és kategorizált befizetések mellett
lehetőség van arra is, hogy az egyéb kiadásokat és bevételeket
rögzítse a felhasználó és az egyes pénzügyi tételeket tetszőlegesen
csoportosítsa, elemezze. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Díjnet
szolgáltatást is igénybe vevő ügyfelek összekapcsolják fiókjukat a
postai alkalmazással, ezáltal minden befizetés egy helyen lesz
látható.
A Magyar Posta 2016-ban további fejlesztéseket hajt végre a csekkes
befizetéshez kapcsolódóan, melyekről várhatóan 2016 első
negyedévében tájékoztatja a közvéleményt.
Magyar Posta Zrt.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|