OTS Üzleti Sajtószolgálat
2023. február 6. hétfő
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2019. március 1., péntek 12:22

A jövő futára: a FedEx bemutatta önjáró kézbesítő robotját (1. rész)
    Memphis, Tennessee állam, USA , 2019. március 1., péntek (Business Wire/OTS) - A FedEx SameDay elnevezésű robotja megoldást jelent az online rendelt termékek aznapi házhoz szállítására - A FedEx Corp. (NYSE:FDX) ma bejelentette, hogy a fogyasztók rendkívül gyors ütemben változó igényeinek kielégítése érdekében újabb, csúcstechnológiát képviselő megoldást fejlesztett ki: a FedEx SameDay Bot elnevezésű, önjáró csomagkiszállító robotot, amelyet kifejezetten arra a célra tervezett, hogy segítségével a kiskereskedők a rendelés napján házhoz szállíthassák a rendelt árut ügyfeleiknek.

        Ez a közlemény multimédia elemeket is tartalmaz. A teljes közlemény a következő internetes címen tekinthető meg: https://www.businesswire.com/news/home/20190227005421/en/
A robot segítségével a kiskereskedők felvehetik a rendeléseket a környékükön lakó vagy dolgozó vásárlóiktól, és még aznap eljuttathatják a rendelt árukat az ügyfelek lakására vagy munkahelyére. A FedEx több vállalattal (ideértve az AutoZone-t, a Lowe's-t, a Pizza Hutot, a Targetet, a Walgreens-t és a Walmartot) is együttműködik a kiskereskedők önjáró robotokkal kielégíthető kiszállítási igényeinek felmérése céljából. A kereskedők ügyfeleinek átlagosan több mint 60 százaléka az üzlet mintegy 5 kilométeres körzetében lakik, azaz minden bizonnyal ígéretes lehetőségek rejlenek az igény szerinti, hipergyors helyi árukiszállításban.

"A FedEx SameDay Botja olyan újítás, amely átalakítja a helyi házhozszállítási megoldásokat, és támogatja a kiskereskedőket abban, hogy a hatékonyság növelése révén folyamatosan megfeleljenek vásárlóik egyre magasabb szintű igényeinek" - magyarázta Brie Carere, a FedEx ügyvezető elnökhelyettese és marketing és kommunikációs vezetője. "A robot mérföldkőnek számít az azon küldetésünk teljesítéséhez vezető úton, hogy olyan biztonságos és környezetbarát megoldást találjunk az online kereskedelem folyamatos bővülése nyomán felmerülő aznapi, helyi házhozszállítási igények kielégítésére, amely leegyszerűsíti a bonyolult kézbesítési folyamatokat és ugyanakkor költséghatékony is."

A robot fejlesztési munkálatai során a FedEx együttműködött a DEKA Development & Research Corp.-nel és annak alapítójával, Dean Kamen feltalálóval, akinek nevéhez több olyan, a mindennapi életet nagyban megváltoztató, áttörést képviselő találmány fűzödik mint a speciális kerekesszék, az iBot™ Personal Mobility Device és a Segway®.

"A bot olyan különleges képességekkel rendelkezik, melyeknek köszönhetően kiemelkedik a többi önjáró jármű közül" - mondta el Kamen. "Alapjaként az FDA (az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer- és Gyógyszerfelügyelete) által jóváhagyott, a mozgáskorlátozottak számára tervezett modern mozgássegítő eszköz, az iBot motorját használtuk fel, amely a már több mint 10 millió órányi valós életben való használat során tökéletesen megbízhatónak bizonyult. Ezt egy további applikációval építettük egybe, melynek eredményeként reményeink szerint az iBot még inkább megfelel majd azok igényeinek, akiknek szükségük van rá a helyváltoztatáshoz."

Különleges kialakításának köszönhetően a FedEx bot képes mind a járdán, mind az út mentén haladni, és biztonsággal eljuttatni a kisebb küldeményeket az ügyfelek lakására és munkahelyére. A botban helyet kapott egy, az iBotban is alkalmazott, a gyalogosok védelmét szolgáló biztonsági eszköz, csúcstechnológiát képviselő újítások, mint például a LiDAR (lézer alapú távérzékelés) és több kamera, amelyek használatával a nulla károsanyag-kibocsátású, akkumulátorral működő bot tökéletesen fel tudja mérni a környezetét. Ezeken a funkciókon felül gépi tanulási algoritmusokkal is rendelkezik, melyek segítik az akadályok észlelésében és elkerülésében, a biztonságos útvonal megtervezésében, valamint a közlekedési szabályok és biztonsági előírások betartásában. A saját fejlesztésű technológiai megoldásoknak köszönhetően a bot rendkívül ügyesen mozog, földutakon is képes haladni, és nem jelent számára akadályt a járdaszegély, sőt még a lépcsők sem, azaz gyakorlatilag a címzett kezébe tudja adni a küldeményt.

A FedEx tervei szerint a bot tesztelésére idén nyáron kerül sor a cég e célra kiválasztott ellátási területein, ideértve a Tenessee állambeli Memphis városát, amennyiben a város vezetőségétől megkapja a szükséges jóváhagyásokat.

"Nagy örömünkre szolgált, hogy a FedEx a székhelye városát választotta azon városok egyikének, ahol ezt a forradalmi innovációt ki szeretné próbálni" - nyilatkozta Jim Strickland, Memphis városának polgármestere. "Nagy várakozással tekintünk a FedEx-szel való együttműködés elé, amelynek során további, a városunkban élő közösségek mindennapi életét megkönnyítő technológiák bevezetését is tervezzük."

A tesztelés első fázisában a bot a FedEx Office egyes telephelyei közt fog csomagokat szállítani. A FedEx Office szolgáltatásai közé tartozik a 32 piacon, 1900 városban igénybe vehető SameDay City (aznapi házhoz szállítás) szolgáltatás, amelyet a cég FedEx felirattal ellátott járműveivel, egyenruhás FedEx alkalmazottak végeznek. A FedEx botot a tervek szerint a FedEx SameDay City szolgáltatás kiegészítéseként használják majd.

"A FedEx SameDay Bot a következő fejezetet jelenti a cég innovációt és kiemelkedő minőségű szolgáltatást előtérbe helyező hosszú történetében, melynek alapját egy jól működő FedEx logisztikai ökoszisztéma képezi" - fejtette ki Brian Philips, a FedEx Office elnök-vezérigazgatója. "Nagy örömmel vezetjük be ezt a technológiát, melynek segítségével új piacokra szeretnénk belépni és ügyfeleink számára hatékonyabb támogatást kívánunk nyújtani. Azok a vállalatok, amelyek visszajelzésekkel láttak el minket a bot használatával és előnyeivel kapcsolatosan, kulcsfontosságú szerepet játszottak annak biztosításában, hogy cégünk megfelelhessen az online kereskedelem által támasztott jövőbeli igényeknek."(folyt.)



2019. március 1., péntek 12:23

A jövő futára: a FedEx bemutatta önjáró kézbesítő robotját (2. rész)
    Memphis, Tennessee állam, USA, 2019. március 1., péntek (Business Wire/OTS) -

    A FedEx bot terveink szerint több szektor kiskereskedői számára is elérhető lesz, és már az első kiskereskedői csoport, akiknek bemutattuk a prototípust, számos pozitív meglátással szolgált arról, hogyan vethető latba ez a technológia oly módon, hogy minél több előnyt biztosítson ágazatuk számára.

"Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy együtt dolgozhatunk a FedEx és a DEKA tehetséges szakemberekből álló csapataival ezen a forradalmi újításon" - mondta el az AutoZone ügyfélelégedettségi egységét igazgatósági elnökként és elnök-vezérigazgatóként irányító Bill Rhodes. "Amikor saját szemünkkel láttuk a FedEx SameDay Botot munka közben, azonnal egyértelművé vált számunkra, hogy a rendkívül megbízható és hatékony házhoz szállításra képes robot számos módon segíthet minket szolgáltatásaink tökéletesítésében."

"A FedEx Same Day Bot képességei és az általa kínált előnyök révén lehetőség nyílik arra, hogy nagy mértékben leegyszerűsítsük és felgyorsítsuk az áruelosztást teljes ügyfélkörünkben. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy a szakembereknek például nem kell otthagyniuk a munkaterületet, ha a Lowe's-től be akarják szerezni a munkájukhoz szükséges speciális eszközöket vagy anyagokat" - magyarázta Don Frieson, a Lowe's ellátási láncért felelős ügyvezető elnökhelyettese. "Alig várjuk, hogy feltárhassuk mindazokat a lehetőségeket, amelyeket ez az innovatív eszköz kínál az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásaink továbbfejlesztése terén."

"A Pizza Hut folyamatosan keresi azokat az új technológiai megoldásokat, amelyek hozzájárulhatnak házhozszállítási szolgáltatásunk javításához, részeként azon erőfeszítésünknek, hogy a modern életstílusnak megfelelően átformáljuk a pizzafogyasztás élményét" - nyilatkozta Nicolas Burquier, a Pizza Hut U.S. ügyfélkapcsolati és operatív vezetője. "Az a lehetőség, hogy együttműködhetünk a csomagkézbesítési ágazatban elismert újítónak számító FedEx-szel, kézzel fogható közelségbe hoz számunkra olyan csúcstechnológiát képviselő újdonságokat, amelyek alkalmazásával még tovább tökéletesíthetjük a kategóriájában a legjobbnak számító házhozszállítási szolgáltatásunkat."

"Cégünk továbbra is prioritásnak tekinti az olyan új technológiákba és megoldásokba való beruházásokat, amelyeknek köszönhetően a Target ma és a jövőben is az a hely lesz, ahol a legkönnyebben és legegyszerűbben lehet vásárolni. Nagy izgalommal vártuk, hogy a FedEx-szel való együttműködés keretében felmérhessük, hogyan járulhatnak hozzá az önjáró robotok házhozszállítási és egyéb szolgáltatásaink folyamatos javításához, melynek eredményeként újra és újra felülmúlhatjuk önmagunkat vásárlóink egyszerű és kényelmes vásárlás iránti igényeinek kielégítése terén" - mesélte John Mulligan, a Target operatív vezetője.

"A Walgreens-nél azon munkálkodunk, hogy a legújabb technológiai innovációk alkalmazása révén kiemelkedő minőségű gyógyszertári és egészségügyi ellátási szolgáltatásokat nyújtsunk, és olyan kézbesítési megoldásokat alkalmazzunk, amelyek hozzáférhetővé teszik termékeinket ügyfeleinknek számára ott és akkor, ahol és amikor éppen szükségük van rájuk" - mondta el Alex Gourlay, a Walgreens Boots Alliance, Inc. egyik operatív vezetője. "A FedEx partnereként a Walgreens lett az a vállalat, amelynek szolgáltatásait a fogyasztók azért is előszeretettel veszik igénybe, mert az USA-ban a leggyorsabban képes kiszállítani a felírt gyógyszereket. Izgatottan várjuk, hogy a FedEx-szel való folyamatosan bővülő együttműködésünk keretében igénybe vehessük a SameDay Botot is arra a célra, hogy még jobb és még kényelmesebb szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek."

A bot nagyközönség előtti bemutatkozására az NBC "The Tonight Show Starring Jimmy Fallon" televíziós showjában került sor február 26-án, kedden. A bemutatott prototípuson még további finomításokat fognak végezni a vonatkozó biztonsági szabványoknak és előírásoknak, valamint az ügyfelek egyedi igényeinek való megfelelés biztosítása céljából. További információkért a FedEx SameDay Botjáról kérjük, látogasson el a következő internetes címre: thefuturefedex.com. A vágóképekért (b-roll) kérjük, kattintson ide: https://vimeo.com/320057631

Amit a FedEx Corp.-ról tudni kell…

FedEx Corp. (NYSE:FDX) szerte a világon széles körű szolgáltatásokkal áll magán- és vállalati ügyfelei rendelkezésére, kezdve a szállítástól az elektronikus kereskedelmen keresztül a különféle üzleti szolgáltatásokig. Az évente mintegy 69 milliárd USA dollár árbevételt elérő vállalat integrált üzleti alkalmazásokat kínál a mindenhol nagy megbecsülésnek örvendő FedEx márkanév alatt működő, a piaci versenyfeltételek közt együttesen fellépő, együttműködő vezetőségek által irányított, operatív leányvállalatain keresztül. A már hosszú ideje a világ legelismertebb és legmegbízhatóbb munkaadói közé tartozó cég több mint 450000 alkalmazottját folyamatosan arra ösztönzi, hogy munkájuk során a biztonságot előtérbe helyezve, a legmagasabb szintű etikai és szakmai normákat követve arra összpontosítsák erőfeszítéseiket, hogy a lehető legteljesebb mértékben kielégítsék az ügyfelek és a közösségek igényeit. További információkért arról, hogyan kapcsolja össze a FedEx az embereket és a lehetőségeket szerte a világon, kérjük, látogasson el a következő internetes címre: about.fedex.com.(folyt.)



2019. március 1., péntek 12:24

A jövő futára: a FedEx bemutatta önjáró kézbesítő robotját (3. rész)
    Memphis, Tennessee állam, USA , 2019. március 1., péntek (Business Wire/OTS) -

    Amit a DEKA Research & Development Corp.-ról tudni kell…

A DEKA, amelynek székhelye a Amerikai Egyesült Államok New Hampshire államában, Manchester városában található, egy megközelítőleg 600 különböző tudományos háttérrel rendelkező alkalmazottat (mérnököket, gyártástechnológiai és minőség-biztosítási szakembereket) foglalkoztató kutató-fejlesztő vállalat, amely a legkülönfélébb alkalmazási területeket lefedő technológiai újítások fejlesztésével foglalkozik. A vállalatot 1982-ben alapította Dean Kamen feltaláló, aki több mint ezer, az Amerikai Egyesült Államokban, illetve külföldön bejegyzett szabadalommal rendelkezik, és számos díj (ideértve az egészségügyi ellátás határait kitoló gyógyászati innovációkért kapott díjakat is) birtokosa.

A jelen sajtóközleményben foglalt egyes állítások, mint például a vezetőségnek a FedEx SameDay Bot képességeivel és az általa kínált hatékonyságjavítási lehetőségekkel, valamint a vállalat azon képességeivel kapcsolatos várakozásai, hogy biztosítsa a bot vonatkozó biztonsági szabványoknak és előírásoknak való megfelelését és megkapja a szükséges kormányzati jóváhagyásokat, előremutató állításoknak tekinthetők. Az előremutató állítások jellegükből eredően különféle kockázatok, bizonytalansági és egyéb tényezők tárgyát képezik, ideértve az új és innovatív technológiák alkalmazhatóságával, az előzetes tesztek nem várt eredményeivel kapcsolatos, a biztonsági szabványok és előírások változásaiból eredő bizonytalansági tényezőket, illetve a szükséges kormányzati jóváhagyás megkapásának bizonytalanságából eredő tényezőket is, amelyek következtében a tényleges eredmények jelentős mértékben eltérhetnek a cég korábbi eredményeitől, illetve az előremutató állításokban előrevetített vagy feltételezett eredményektől. Az előremutató állítások kizárólag a megtételük időpontjában fennálló körülmények közt érvényesek. Cégünk nem vállal felelősséget semmiféle előremutató állítás új információk felmerülése, jövőbeli események bekövetkezése vagy egyéb okok miatti frissítésére vagy módosítására.

Tekintse meg az eredeti közleményt a következő internetes címen: businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190227005421/en/

Kapcsolat:
Bonny Harrison
FedEx Media Relations
901.434.5207
bonny.harrison@fedex.com

Forrás: FedEx Corp.

E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi érvénnyel bíró változat.
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.