OTS Üzleti Sajtószolgálat
2024. március 28. csütörtök
Ismertető
Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)


2022. május 2., hétfő 11:51

A magyar férfiak számára fontosabb a presztízs, mint a fizetés
    Budapest, 2022. május 2., hétfő (OTS) - Munkahelyválasztáskor a fizetés összegénél és a szakmai fejlődési lehetőségnél, jóval fontosabb a magas presztízsértékkel bíró állás és a fix munkaóra-szám - derült ki a National Geographic és az NRC friss országos kutatásából. A magyar férfiak csupán 43 százaléka választaná a "járatlan utat", 70 százalékuk mégis vonzóbbnak találja a kalandvágyó, felfedező típusú nőket. A megkérdezettek közel egyharmada úgy tartja, hogy kellő önbizalommal rendelkezik.

    Az ismert tévécsatorna felmérése azt vizsgálta milyen tényezők befolyásolják a magyar férfiak karrierválasztását, mennyire jól ismerik saját magukat és készen állnak-e letérni a járatlan útról.

A presztízs értékkel bíró munka vagy a fizetés?

Ahogy a felmérés korábban közölt adatai is mutatják, a magyar férfiak többsége (67 százalék) stabilitásra törekszik a mindennapokban. Ennek ellenére karrierválasztásnál a fizetés összege nagyjából csak egyötödüknek fontos. Sőt, a 30-39 éves korosztály esetében elenyésző kisebbségénél (előbbi 5%, utóbbi 2%) nyom a latban. A megkérdezettek négyötöde válaszolta azt, hogy kevésbé vagy egyáltalán nem számít a pénz. A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók zömét foglalkoztatja, hogy mások magas presztízsértékkel bírónak ítéljék meg a munkáját. A válaszadók közel 80 százalékának kifejezetten fontos, hogy szakmáját mások is megbecsüljék. Az alapvégzettségűek 20 százalékának, míg a magasabb iskolai végzettségűek közül minden negyedik férfinak fontos, hogy a külvilág elismerésreméltónak találja jelenlegi állását. Ez a kérdés a városban élők alig 6 százalékát, és a falusiak mindössze 1 százalékát nem foglalkoztatja.

A férfiak pusztán negyedénél sarkalatos kérdés, hogy otthonról is elvégezhető munkát válasszon. Míg a budapestiek közel egyötöde, a falubeliek majdnem harmada részesíti előnyben a home officet. A válaszadók több mint 40 százaléka preferálja a rugalmas munkaidőt, és a többség a fix órákra szavaz. A 18-29 éves és a 40-49 éves korosztály töredékének (4%) meghatározó csak, hogy flexibilis munkahelyen dolgozzon. A szakmai fejlődés a válaszadók közel felénél (47%) merült fel, azonban a döntő többség számára az kevésbé vagy egyáltalán nem mérvadó.

A kalandvágyó magyar férfiak többsége nem tér le a járt útról

A felmérésből az is kiderült, hogy minden harmadik válaszadó szerint a férfiak személyisége alapvetően kalandvágyó, ennek ellenére csupán 16 százalék választaná egyértelműen a járatlan utat. A 30-39 évesekben ég leginkább a felfedezési vágy: több mint egyötödük vágyik izgalmas életre, harmaduk pedig szeret új helyeket felfedezni. Az eggyel idősebb korosztály esetében már alig 7% vágyik izgalmas életre, azonban negyedük még mindig szívesen fedez fel új helyeket. Érdekes módon, talán ezeknek az eredményeknek némiképp ellentmondva, a megkérdezettek nagyrésze (70%) vonzóbbnak találja az olyan nőket, akik kalandvágyó, felfedező típusok.

A válaszok alapján a férfiak 41 százalékát tölti fel, ha új helyzetben próbálhatja ki magát. Ezzel a magasabb végzettségűek közül minden tizedik, az alacsonyabb végzettségűek közel minden ötödik válaszadó ért egyet. A válaszadók 28 százaléka saját megítélése szerint magabiztos, kellő önbizalommal rendelkezik. A felősokú végzettségűek esetében ez a szám alacsonyabb, alig 14 százalékuk szavazott arra, hogy önbecsülése a helyén van. Ezzel egyenesen arányos az is, hogy mennyire érzik magukat sikeresnek a magyar férfiak: 35 százalék nyilatkozott úgy, hogy eredményes az élete, sokan (19%) pedig kifejezetten sikeresnek érzik magukat.

A National Geographic csatorna májusban több hetes műsorfolyamot állított össze a járatlan utak kedvelőinek, amely során a nézők a tévé képernyői elől élhetik át az izgalmakat. Olyan lélegzetelállító műsorokkal készülnek, mint például A dinoszauruszvadász, A történelem roncsai, a Lecsapolt óceán és a Garázs varázs. A Kövesd a járatlan utat! műsorai folyamatosan elérhetők a National Geographic csatornán, illetve a https://www.natgeotv.com/hu oldalon.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=lptNqrFWh6w
    

-------------------------------------------------------------------

       Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget, rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
       Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős.
© Copyright MTI nonprofit Zrt.
       Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a (06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus levelező címen kaphat.

Vissza

Küldje tovább ismerősének

Nyomtatóbarát változat


RSS  ▪  Impresszum  ▪  Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fenntartva.