Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2022. július 6., szerda 16:11 |
Csőtörés-dilemma: folyjon a víz a közterületen? Vagy zárjuk ki a lakókat a szolgáltatásból? |
|
Budapest, 2022. július 6., szerda (OTS) - Évente mintegy 1000, napi átlagban 3 csőtörés javításán dolgoznak munkatársaink, és a hibák száma emelkedő tendenciát mutat. Az elmúlt héten például 26 alkalommal kellett javító brigádjainknak a város és az agglomeráció különböző helyszíneire kivonulniuk. |
A csőtörés van, hogy csak szivárgást okoz, néha látványosan zubog a
víz, de akár alá is moshatja az aszfaltot is. A hibabejelentést
követően kivizsgálóink mindig a lehető legrövidebb időn belül a
helyszínre sietnek, hogy a hiba feltételezett jellegét és
súlyosságát megállapítsák. Ezt követően jön a mérlegelés: a
kivizsgálás eredménye és az irányítási központból áttekinthető
teljes hálózat ismeretében tudjuk meghatározni, hogy a javítási
munka jár-e vízelzárással és a munkálatok ideje alatt hány embert
érinthet a vízhiány. Sajnos a hazánkban számos ágazatot sújtó
munkaerőhiány, ami a nyári szabadságolások idején még fokozódik,
társaságunk számára is komoly gondokat okoz. Előfordul, hogy egy
kisebb, budai hibaelhárításon dolgozó brigádot kell azonnal
átirányítani egy súlyosabb, pesti oldali csőtöréshez.
A mostani, embert próbáló hőségben az egyik legnagyobb dilemmánk,
hogy azonnal kizárjuk-e a meghibásodott vezetékszakaszt és azzal
vízhiányt okozzunk számos háztartásban, vagy legjobb meggyőződésünk
ellenére is hagyjuk folyni a közterületen a vizet addig, amíg a
javítást el tudjuk végezni. A hőségriasztás idején általában ez
utóbbi megoldást választjuk, hacsak nem fenyeget súlyos károkkal a
kiömlő víz.
Mindeközben a hőségriasztás idején kiemelten kezeltük a nem a mi
szolgáltatási területünkhöz tartozó, víz nélkül maradt agglomerációs
településeknek való segítségnyújtást is. A szomszédos települések
felé irányuló átadási pontokon a helyi víziközmű-szolgáltatók
számára maximális vízátvételi lehetőség biztosításával, lajtos
kocsival, vízhordáshoz megnyitott tűzcsappal járultunk hozzá a
vízhiány enyhítéséhez.
Társaságunk természetesen mindent megtesz annak érdekében, hogy
megőrizze a vízellátás folyamatosságát. Ha pedig meghibásodik egy
vezeték, akkor azt a lehető legrövidebb időn belül igyekszünk
megjavítani. A csőtörések száma azonban növekszik, és ez sajnos a
jövőben sem lesz másképp, hiszen a felújításokra fordítható
forrásaink jó ideje korlátosak.
Fővárosi Vízművek
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|