2019. március 1., péntek 12:22 |
 A jövő futára: a FedEx bemutatta önjáró kézbesítő robotját (1. rész) |
|
Memphis, Tennessee állam, USA , 2019. március 1., péntek (Business Wire/OTS) - A FedEx SameDay elnevezésű robotja megoldást jelent az online rendelt termékek aznapi házhoz szállítására - A FedEx Corp. (NYSE:FDX) ma bejelentette, hogy a fogyasztók rendkívül gyors ütemben változó igényeinek kielégítése érdekében újabb, csúcstechnológiát képviselő megoldást fejlesztett ki: a FedEx SameDay Bot elnevezésű, önjáró csomagkiszállító robotot, amelyet kifejezetten arra a célra tervezett, hogy segítségével a kiskereskedők a rendelés napján házhoz szállíthassák a rendelt árut ügyfeleiknek. |
Ez a közlemény multimédia elemeket is tartalmaz. A teljes közlemény
a következő internetes címen tekinthető meg:
https://www.businesswire.com/news/home/20190227005421/en/ A robot segítségével a kiskereskedők felvehetik a rendeléseket a
környékükön lakó vagy dolgozó vásárlóiktól, és még aznap
eljuttathatják a rendelt árukat az ügyfelek lakására vagy
munkahelyére. A FedEx több vállalattal (ideértve az AutoZone-t, a
Lowe's-t, a Pizza Hutot, a Targetet, a Walgreens-t és a Walmartot)
is együttműködik a kiskereskedők önjáró robotokkal kielégíthető
kiszállítási igényeinek felmérése céljából. A kereskedők ügyfeleinek
átlagosan több mint 60 százaléka az üzlet mintegy 5 kilométeres
körzetében lakik, azaz minden bizonnyal ígéretes lehetőségek
rejlenek az igény szerinti, hipergyors helyi árukiszállításban.
"A FedEx SameDay Botja olyan újítás, amely átalakítja a helyi
házhozszállítási megoldásokat, és támogatja a kiskereskedőket abban,
hogy a hatékonyság növelése révén folyamatosan megfeleljenek
vásárlóik egyre magasabb szintű igényeinek" - magyarázta Brie
Carere, a FedEx ügyvezető elnökhelyettese és marketing és
kommunikációs vezetője. "A robot mérföldkőnek számít az azon
küldetésünk teljesítéséhez vezető úton, hogy olyan biztonságos és
környezetbarát megoldást találjunk az online kereskedelem folyamatos
bővülése nyomán felmerülő aznapi, helyi házhozszállítási igények
kielégítésére, amely leegyszerűsíti a bonyolult kézbesítési
folyamatokat és ugyanakkor költséghatékony is."
A robot fejlesztési munkálatai során a FedEx együttműködött a DEKA
Development & Research Corp.-nel és annak alapítójával, Dean Kamen
feltalálóval, akinek nevéhez több olyan, a mindennapi életet nagyban
megváltoztató, áttörést képviselő találmány fűzödik mint a speciális
kerekesszék, az iBot™ Personal Mobility Device és a Segway®.
"A bot olyan különleges képességekkel rendelkezik, melyeknek
köszönhetően kiemelkedik a többi önjáró jármű közül" - mondta el
Kamen. "Alapjaként az FDA (az Amerikai Egyesült Államok Élelmiszer-
és Gyógyszerfelügyelete) által jóváhagyott, a mozgáskorlátozottak
számára tervezett modern mozgássegítő eszköz, az iBot motorját
használtuk fel, amely a már több mint 10 millió órányi valós életben
való használat során tökéletesen megbízhatónak bizonyult. Ezt egy
további applikációval építettük egybe, melynek eredményeként
reményeink szerint az iBot még inkább megfelel majd azok igényeinek,
akiknek szükségük van rá a helyváltoztatáshoz."
Különleges kialakításának köszönhetően a FedEx bot képes mind a
járdán, mind az út mentén haladni, és biztonsággal eljuttatni a
kisebb küldeményeket az ügyfelek lakására és munkahelyére. A botban
helyet kapott egy, az iBotban is alkalmazott, a gyalogosok védelmét
szolgáló biztonsági eszköz, csúcstechnológiát képviselő újítások,
mint például a LiDAR (lézer alapú távérzékelés) és több kamera,
amelyek használatával a nulla károsanyag-kibocsátású, akkumulátorral
működő bot tökéletesen fel tudja mérni a környezetét. Ezeken a
funkciókon felül gépi tanulási algoritmusokkal is rendelkezik,
melyek segítik az akadályok észlelésében és elkerülésében, a
biztonságos útvonal megtervezésében, valamint a közlekedési
szabályok és biztonsági előírások betartásában. A saját fejlesztésű
technológiai megoldásoknak köszönhetően a bot rendkívül ügyesen
mozog, földutakon is képes haladni, és nem jelent számára akadályt a
járdaszegély, sőt még a lépcsők sem, azaz gyakorlatilag a címzett
kezébe tudja adni a küldeményt.
A FedEx tervei szerint a bot tesztelésére idén nyáron kerül sor a
cég e célra kiválasztott ellátási területein, ideértve a Tenessee
állambeli Memphis városát, amennyiben a város vezetőségétől megkapja
a szükséges jóváhagyásokat.
"Nagy örömünkre szolgált, hogy a FedEx a székhelye városát
választotta azon városok egyikének, ahol ezt a forradalmi innovációt
ki szeretné próbálni" - nyilatkozta Jim Strickland, Memphis
városának polgármestere. "Nagy várakozással tekintünk a FedEx-szel
való együttműködés elé, amelynek során további, a városunkban élő
közösségek mindennapi életét megkönnyítő technológiák bevezetését is
tervezzük."
A tesztelés első fázisában a bot a FedEx Office egyes telephelyei
közt fog csomagokat szállítani. A FedEx Office szolgáltatásai közé
tartozik a 32 piacon, 1900 városban igénybe vehető SameDay City
(aznapi házhoz szállítás) szolgáltatás, amelyet a cég FedEx
felirattal ellátott járműveivel, egyenruhás FedEx alkalmazottak
végeznek. A FedEx botot a tervek szerint a FedEx SameDay City
szolgáltatás kiegészítéseként használják majd.
"A FedEx SameDay Bot a következő fejezetet jelenti a cég innovációt
és kiemelkedő minőségű szolgáltatást előtérbe helyező hosszú
történetében, melynek alapját egy jól működő FedEx logisztikai
ökoszisztéma képezi" - fejtette ki Brian Philips, a FedEx Office
elnök-vezérigazgatója. "Nagy örömmel vezetjük be ezt a technológiát,
melynek segítségével új piacokra szeretnénk belépni és ügyfeleink
számára hatékonyabb támogatást kívánunk nyújtani. Azok a vállalatok,
amelyek visszajelzésekkel láttak el minket a bot használatával és
előnyeivel kapcsolatosan, kulcsfontosságú szerepet játszottak annak
biztosításában, hogy cégünk megfelelhessen az online kereskedelem
által támasztott jövőbeli igényeknek."(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2019. március 1., péntek 12:23 |
 A jövő futára: a FedEx bemutatta önjáró kézbesítő robotját (2. rész) |
|
Memphis, Tennessee állam, USA, 2019. március 1., péntek (Business Wire/OTS) - |
A FedEx bot terveink szerint több szektor kiskereskedői számára is
elérhető lesz, és már az első kiskereskedői csoport, akiknek
bemutattuk a prototípust, számos pozitív meglátással szolgált arról,
hogyan vethető latba ez a technológia oly módon, hogy minél több
előnyt biztosítson ágazatuk számára.
"Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy együtt dolgozhatunk a FedEx
és a DEKA tehetséges szakemberekből álló csapataival ezen a
forradalmi újításon" - mondta el az AutoZone ügyfélelégedettségi
egységét igazgatósági elnökként és elnök-vezérigazgatóként irányító
Bill Rhodes. "Amikor saját szemünkkel láttuk a FedEx SameDay Botot
munka közben, azonnal egyértelművé vált számunkra, hogy a rendkívül
megbízható és hatékony házhoz szállításra képes robot számos módon
segíthet minket szolgáltatásaink tökéletesítésében."
"A FedEx Same Day Bot képességei és az általa kínált előnyök révén
lehetőség nyílik arra, hogy nagy mértékben leegyszerűsítsük és
felgyorsítsuk az áruelosztást teljes ügyfélkörünkben. Elég, ha csak
arra gondolunk, hogy a szakembereknek például nem kell otthagyniuk a
munkaterületet, ha a Lowe's-től be akarják szerezni a munkájukhoz
szükséges speciális eszközöket vagy anyagokat" - magyarázta Don
Frieson, a Lowe's ellátási láncért felelős ügyvezető
elnökhelyettese. "Alig várjuk, hogy feltárhassuk mindazokat a
lehetőségeket, amelyeket ez az innovatív eszköz kínál az
ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásaink továbbfejlesztése terén."
"A Pizza Hut folyamatosan keresi azokat az új technológiai
megoldásokat, amelyek hozzájárulhatnak házhozszállítási
szolgáltatásunk javításához, részeként azon erőfeszítésünknek, hogy
a modern életstílusnak megfelelően átformáljuk a pizzafogyasztás
élményét" - nyilatkozta Nicolas Burquier, a Pizza Hut U.S.
ügyfélkapcsolati és operatív vezetője. "Az a lehetőség, hogy
együttműködhetünk a csomagkézbesítési ágazatban elismert újítónak
számító FedEx-szel, kézzel fogható közelségbe hoz számunkra olyan
csúcstechnológiát képviselő újdonságokat, amelyek alkalmazásával még
tovább tökéletesíthetjük a kategóriájában a legjobbnak számító
házhozszállítási szolgáltatásunkat."
"Cégünk továbbra is prioritásnak tekinti az olyan új technológiákba
és megoldásokba való beruházásokat, amelyeknek köszönhetően a Target
ma és a jövőben is az a hely lesz, ahol a legkönnyebben és
legegyszerűbben lehet vásárolni. Nagy izgalommal vártuk, hogy a
FedEx-szel való együttműködés keretében felmérhessük, hogyan
járulhatnak hozzá az önjáró robotok házhozszállítási és egyéb
szolgáltatásaink folyamatos javításához, melynek eredményeként újra
és újra felülmúlhatjuk önmagunkat vásárlóink egyszerű és kényelmes
vásárlás iránti igényeinek kielégítése terén" - mesélte John
Mulligan, a Target operatív vezetője.
"A Walgreens-nél azon munkálkodunk, hogy a legújabb technológiai
innovációk alkalmazása révén kiemelkedő minőségű gyógyszertári és
egészségügyi ellátási szolgáltatásokat nyújtsunk, és olyan
kézbesítési megoldásokat alkalmazzunk, amelyek hozzáférhetővé teszik
termékeinket ügyfeleinknek számára ott és akkor, ahol és amikor
éppen szükségük van rájuk" - mondta el Alex Gourlay, a Walgreens
Boots Alliance, Inc. egyik operatív vezetője. "A FedEx partnereként
a Walgreens lett az a vállalat, amelynek szolgáltatásait a
fogyasztók azért is előszeretettel veszik igénybe, mert az USA-ban a
leggyorsabban képes kiszállítani a felírt gyógyszereket. Izgatottan
várjuk, hogy a FedEx-szel való folyamatosan bővülő együttműködésünk
keretében igénybe vehessük a SameDay Botot is arra a célra, hogy még
jobb és még kényelmesebb szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek."
A bot nagyközönség előtti bemutatkozására az NBC "The Tonight Show
Starring Jimmy Fallon" televíziós showjában került sor február
26-án, kedden. A bemutatott prototípuson még további finomításokat
fognak végezni a vonatkozó biztonsági szabványoknak és előírásoknak,
valamint az ügyfelek egyedi igényeinek való megfelelés biztosítása
céljából. További információkért a FedEx SameDay Botjáról kérjük,
látogasson el a következő internetes címre: thefuturefedex.com. A
vágóképekért (b-roll) kérjük, kattintson ide:
https://vimeo.com/320057631
Amit a FedEx Corp.-ról tudni kell…
FedEx Corp. (NYSE:FDX) szerte a világon széles körű
szolgáltatásokkal áll magán- és vállalati ügyfelei rendelkezésére,
kezdve a szállítástól az elektronikus kereskedelmen keresztül a
különféle üzleti szolgáltatásokig. Az évente mintegy 69 milliárd USA
dollár árbevételt elérő vállalat integrált üzleti alkalmazásokat
kínál a mindenhol nagy megbecsülésnek örvendő FedEx márkanév alatt
működő, a piaci versenyfeltételek közt együttesen fellépő,
együttműködő vezetőségek által irányított, operatív leányvállalatain
keresztül. A már hosszú ideje a világ legelismertebb és
legmegbízhatóbb munkaadói közé tartozó cég több mint 450000
alkalmazottját folyamatosan arra ösztönzi, hogy munkájuk során a
biztonságot előtérbe helyezve, a legmagasabb szintű etikai és
szakmai normákat követve arra összpontosítsák erőfeszítéseiket, hogy
a lehető legteljesebb mértékben kielégítsék az ügyfelek és a
közösségek igényeit. További információkért arról, hogyan kapcsolja
össze a FedEx az embereket és a lehetőségeket szerte a világon,
kérjük, látogasson el a következő internetes címre:
about.fedex.com.(folyt.)
|
|
|
|
|
|
|
2019. március 1., péntek 12:24 |
 A jövő futára: a FedEx bemutatta önjáró kézbesítő robotját (3. rész) |
|
Memphis, Tennessee állam, USA , 2019. március 1., péntek (Business Wire/OTS) - |
Amit a DEKA Research & Development Corp.-ról tudni kell…
A DEKA, amelynek székhelye a Amerikai Egyesült Államok New
Hampshire államában, Manchester városában található, egy
megközelítőleg 600 különböző tudományos háttérrel rendelkező
alkalmazottat (mérnököket, gyártástechnológiai és
minőség-biztosítási szakembereket) foglalkoztató kutató-fejlesztő
vállalat, amely a legkülönfélébb alkalmazási területeket lefedő
technológiai újítások fejlesztésével foglalkozik. A vállalatot
1982-ben alapította Dean Kamen feltaláló, aki több mint ezer, az
Amerikai Egyesült Államokban, illetve külföldön bejegyzett
szabadalommal rendelkezik, és számos díj (ideértve az egészségügyi
ellátás határait kitoló gyógyászati innovációkért kapott díjakat is)
birtokosa.
A jelen sajtóközleményben foglalt egyes állítások, mint például a
vezetőségnek a FedEx SameDay Bot képességeivel és az általa kínált
hatékonyságjavítási lehetőségekkel, valamint a vállalat azon
képességeivel kapcsolatos várakozásai, hogy biztosítsa a bot
vonatkozó biztonsági szabványoknak és előírásoknak való megfelelését
és megkapja a szükséges kormányzati jóváhagyásokat, előremutató
állításoknak tekinthetők. Az előremutató állítások jellegükből
eredően különféle kockázatok, bizonytalansági és egyéb tényezők
tárgyát képezik, ideértve az új és innovatív technológiák
alkalmazhatóságával, az előzetes tesztek nem várt eredményeivel
kapcsolatos, a biztonsági szabványok és előírások változásaiból
eredő bizonytalansági tényezőket, illetve a szükséges kormányzati
jóváhagyás megkapásának bizonytalanságából eredő tényezőket is,
amelyek következtében a tényleges eredmények jelentős mértékben
eltérhetnek a cég korábbi eredményeitől, illetve az előremutató
állításokban előrevetített vagy feltételezett eredményektől. Az
előremutató állítások kizárólag a megtételük időpontjában fennálló
körülmények közt érvényesek. Cégünk nem vállal felelősséget
semmiféle előremutató állítás új információk felmerülése, jövőbeli
események bekövetkezése vagy egyéb okok miatti frissítésére vagy
módosítására.
Tekintse meg az eredeti közleményt a következő internetes címen:
businesswire.com:
https://www.businesswire.com/news/home/20190227005421/en/
Kapcsolat: Bonny Harrison FedEx Media Relations 901.434.5207 bonny.harrison@fedex.com
Forrás: FedEx Corp.
E közlemény hivatalos, mérvadó változata az eredeti forrásnyelven
közzétett szöveg. A fordítás csak az olvasó kényelmét szolgálja, és
összevetendő a forrásnyelven írt szöveggel, amely az egyetlen jogi
érvénnyel bíró változat.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
Forrás: OTS Üzleti Sajtószolgálat
MTI © Minden jog fenntartva.
|