Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2024. január 11., csütörtök 10:45 |
Marketing Fesztivál: Ezek a legfrissebb marketingtrendek 2024-ben |
|
Budapest, 2024. január 11., csütörtök (OTS) - Bár a fiatalok körében az Instagram és a TikTok a nyerő (a 14-25 éves korosztály akár 4 óránál is többet lóg a neten), a vállalkozások továbbra is, a vetélytársaival szemben stagnáló felhasználószámú Facebookon kommunikálnak a legtöbbet. |
2024-ben a marketingben tehát továbbra is kulcsszerepet kap a
közösségi média, azon belül is a rövid és könnyen fogyasztható
videókon lesz a hangsúly, de a rövid videók mellett számolni kell a
tematikus élő adásokkal és a live adások alatti értékesítésekkel is.
Talán mindezek összessége is hozzájárul ahhoz a kutatási tényhez,
mely szerint az internetfelhasználók 78%-a már a közösségi médiát
használja elsődleges információforrásként.
"A vállalkozások marketingeseinek továbbra sem lesz egyszerű
feladatuk. 2024 az alkalmazkodóképesség és az innováció éve lesz." -
mondja Miklovicz Norbert, a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője.
Továbbra is az eszköztár része például az influenszermarketing
(jelen pillanatban a marketingaktív cégek 90%-a használja), de a
mikro- és nanoinfluenszerek felé fog fordulni a piac (10-100 ezer
követős véleményvezérek). Nemcsak megfizethetőek, hanem az ő
hitelességük nagyobb, és a követőtáboruk is aktívabb.
Komoly előnyre tehetnek szert azok a cégek, amelyek kihasználják,
hogy a felmérések szerint 2024-re az összes keresés közel 63%-a már
hangalapú/diktált lesz. De kifizetődő a fenntarthatóság és a
társadalmi felelősségvállalás is, amit a fogyasztók 66%-a díjaz
lojalitással vagy vásárlással egy másik "nem felelős" céggel
szemben. A szakértők a hosszú és mélyreható szakmai cikkek új
virágkorát jósolják 2024-re (amely így hitelesen kitűnhet a rövid
tartalmak közül), és az sem meglepő, hogy továbbra is stabilan az
e-mail-marketinget tartják az egyik leghatékonyabb
marketingcsatornának (a marketingesek közel fele).
Nagy változás előtt állnak az eddigi ügyfélszolgálati chatbotok,
amelyeket immár az AI (mesterséges intelligencia) tudásával
felvértezve (pl. betöltött termékinformációk) magasabb vásárlási
élményt nyújthatnak.
Tovább dübörög szakmai körökben is az előfizetéses üzleti modell.
Igaz, az amerikai átlagot még nem értük el, ott átlag 12 előfizetés
van háztartásonként, de elkezdődött a szakmai, vállalati
szegmensekben is a megújuló fizetési modellre épülő szolgáltatások
versenye (pl. előfizetéses szoftverek, exkluzív tartalmak, extra
szolgáltatások).
A magyarországi online kiskereskedelem bruttó forgalma némileg
(+8,8%) növekedett, de a növekedést a hazánkba beáramló és jobb
vásárlási élményt kínáló külföldi shopok hajtják. A tranzakciók több
mint felénél utánvéttel fizetnek a vásárlók, és 72%-ban házhoz
szállítást kérnek. A magyar webáruházpiac 36 ezer webshopot jelent.
Az átlagos kosárérték 17.200 Ft. A vásárlók 60%-a 2024-ben már
mobilról vásárol.
A fenti információk a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által
szerkesztett Marketing Trendriportból származnak. Az eddigi évek
alatt mindig teltházas Magyar Marketing Fesztivál 2024. január
25-én, immár 11. alkalommal - a szervezők közleménye szerint -,
minden eddiginél erősebb szakmai előadásokkal és tematikus termekkel
nyitja meg kapuit a látogatók előtt. Az esemény célja - a
hagyományokhoz híven - a 2024-es év várható üzleti és
marketingtrendjeinek bemutatása, a vállalkozások, cégvezetők és
döntéshozók felkészítése az idei év kihívásaira. Emellett
kiállítással és moderált kapcsolatépítéssel készülnek a szervezők.
A rendezvény részletes programja a www.marketingfesztival.hu
oldalon érhető el.
Sajtókapcsolatok, sajtójegyek:
Miklovicz Norbert, főszervező, pr@marketingfesztival.hu
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|