Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2015. április 30., csütörtök 14:55 |
A magyarok külföldi klubfutballhoz való viszonyulása |
|
Budapest, 2015. április 30., csütörtök (OTS) - A Real-PR 93.
piac- és közvélemény-kutató Kft. országos reprezentatív felmérést
végzett a 16 évet betöltött lakosságban személyes felkereséssel
2015. február 01-28. között. Az 1000 fős többlépcsős rétegezett
véletlen minta szociológiai jellemzők és lakóhely szerint
reprezentatív. A maximális hibahatár 3,1%. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20150430_003.jpg
A magyar lakosság 2,2%-a utazott az utóbbi két évben legalább
egyszer külföldre futballmérkőzés megtekintése céljából, ez mintegy
száznyolcvannégyezer főt jelent.
Természetesen szignifikáns eltérés van nemek szerint, a férfiak
4%-a, a nők 1%-a járt külföldön futballmérkőzés megtekintése végett,
emellett a végzettség szintjének emelkedésével határozottan, 1%-tól
6%-ig nő a vizsgált arány. A lakosság 35%-ának van kedvenc külföldi klubja, a férfiak 53%-ának,
míg a nők csupán 19%-ának.
A Real-PR 93. mérése szerint a két spanyol sztárcsapat a
legnépszerűbb hazánkban, a Real Madrid 14%-nak, a Barcelona 9%-nak
az elsőszámú kedvence, a Bayern München 3%-kal, a Manchester United
2%-kal, a Chelsea, a Milan, az Arsenal, a Juventus és a Liverpool
1%-kal következik a sorban. A Real Madrid hazai szimpatizánsainak
száma egymillió-százkilencvenezer fő, a Barcelona tábora
hétszázhetvenegyezer, a Bayern Münchené kétszázhuszonhatezer, a
Manchester Unitedé százötvenkilencezer fő.
Nemtől és életkortól függetlenül a Real Madrid a legnépszerűbb és a
Barcelona második helye is egyöntetű. A magyar férfiak ötöde
szimpatizál a Reallal, a Barcelona 14%-os eredménnyel következik
másodikként, majd a Bayern és a MU 4%-kal.
Életkor szerint nézve a Bayern szimpatizánsok száma 50-69 év között
a legnagyobb (6%), a legfiatalabbak 8%-a pedig angol csapatot
említett kedvencként.
A csapatokhoz való kötődést, a szimpátia erősségét 1-10 skálán mérve
már fordított a két spanyol sztárklub helyzete, a Barcelonához kissé
erősebben kötődnek a hazai szimpatizánsok, 6,3-es átlagot mértünk,
míg a Real Madridra 6,1-et.
További információk: realpr93@realpr93.hu
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI által
szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|