Az Üzleti Sajtószolgálat (Original Text Service - OTS) üzleti vállakozások, cégek, intézmények közleményeit, tájékoztatóit, meghívóit, állásfoglalásait közli. Szolgáltatásunk segítségével több mint 2000 újságírót és kommunikációs szakembert érhet el könnyen, gyorsan és költséghatékonyan – az Ön által megfogalmazott sajtóközleményt változtatás nélkül juttatjuk el az MTI-előfizetők szerkesztőségi rendszerébe vagy igény szerint akár a külföldi sajtóhoz is. (Az OTS anyagai nem képezik az MTI-kiadás részét, a szó szerint továbbított szövegekért minden esetben a közlő a felelős.)
|
|
|
2021. szeptember 27., hétfő 08:05 |
Jövőre elkezdődnek az új Közlekedési Múzeum előkészítési munkálatai |
|
Budapest, 2021. szeptember 27., hétfő (OTS) - Az Északi Járműjavító 2022-ben hivatalosan is a Múzeum otthonává válik. |
A hírhez tartozó kép(ek) ingyenesen letölthető(ek) a következő internetcímen: http://ots.mti.hu/Pages/Picture.aspx?fi=OTS_20210927_001.jpg
A Kormány péntek este megjelent határozatában elfogadta a
Közlekedési Múzeum javaslatát és döntött arról, hogy felgyorsítja az
új múzeum beruházását, azaz egyes előrehozható munkafázisokat - így
a bontásokat, a korábban szennyezett járműjavító talajának
környezeti kármentesítését, néhány kisebb épület rekonstrukcióját -
megkezdhetünk már azelőtt, hogy a nagy múzeumépület tervei teljesen
készen állnának.
A kormányzati döntést a Gazdaság Újraindításáért felelős Operatív
Törzs készítette elő, ahogy ezt az operatív törzs vezetője,
Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter már szeptember
elején bejelentette.
Az Északi Járműjavító a 2022-től hivatalosan is a Múzeum otthonává
válik, ugyanis a kormánydöntés értelmében a terület vagyonkezelését
a Közlekedési Múzeum veszi át az állami vagyonkezelőtől, így a
Dízelcsarnok és környéke a Közlekedési Múzeum kezelésébe kerül.
Mióta a Közlekedési Múzeum bezárta kapuit a Városligetben és az
akkor még álló épületet visszavette a vagyonkezelő, a Közlekedési
Múzeumnak nem volt főépülete. A Kormány ezen döntésével tehát
hivatalosan is az Északi Járműjavító vált a Múzeum új otthonává.
Az Északi Járműjavító Dízelcsarnokát a MÁV 2009-ben zárta be, azóta
üresen áll,. Mai állapotában még megtekinthető időszaki kiállításunk
keretében, amely október végéig nyitva van, csütörtöktől vasárnapig,
12:00-19:00-ig.
Az új Közlekedési Múzeum tervezésére 2018-ban nemzetközi építészeti
tervpályázatot írt ki a Múzeum, amit a New York-i székhelyű Diller
Scofidio + Renfro építésziroda nyert meg. A tervezés több mint egy
éve zajlik, a vázlattervek elkészültek, az építési engedélyezés még
idén megindul.
Egy ilyen régi ipari csarnok rekonstrukciójának tervezése még egy
vadonatúj múzeumépület tervezésénél is nagyobb kihívás, a megmaradt
szerkezeti elemeket, ajtókat, ablakokat, volt darukat, különböző
vasúti berendezéseket egyesével kellett felmérni és az építési
engedélyek megszerzése után még további egy évnyi tervezési munka
van hátra a kiviteli tervek elkészültéig, amelyek minden apró
részletre kiterjedően megadják majd a kivitelezőnek, mit kell
megőrizni a régi csarnokból és mit kell átépíteni. Ez alapján tehát
a Dízelcsarnok átépítése múzeummá leghamarabb csak 2023-ban
kezdődhet meg A most előrehozott projektelemek azonban felgyorsítják
a beruházást azzal, hogy az aprólékos tervezést nem igénylő
beruházási elemek megvalósítása már jövőre megkezdődhet.
-------------------------------------------------------------------
Az OTS internetes oldalán található hírek, közlemények, fotók
a forrásmegjelöléssel (OTS) szabadon és korlátozás nélkül
felhasználhatók. Továbbközlés esetén a közzétevő köteles az átvett
anyagot tartalmának torzítása nélkül, félreérthetőséget,
rosszindulatú következtetéseket kizáró, az eredeti
szövegkörnyezetnek megfelelő módon feldolgozni és megjelentetni.
Az OTS hírek nem képezik az MTI hírkiadás részét, az MTI
által szó szerint továbbított tartalomért minden esetben a beadó a
felelős. © Copyright MTI nonprofit Zrt.
Az OTS szolgáltatással kapcsolatban további információt a
(06-1) 441-9050 telefonszámon vagy a ots@mti.hu elektronikus
levelező címen kaphat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|